Hoe val je anno 2021 nog echt op ?
Doordat reclame uitingen steeds meer online worden gedaan, val je tegenwoordig steeds meer en meer op met offline reclame. Dát moet ook Wehkamp gedacht hebben.
Ook zij kiezen nu als online webshop voor een foldercampagne op de deurmat.
Opvallend én effectief
Naast het feit dat je steeds meer opvalt met offline reclame, is het ook veel effectiever dan digitale reclame. Dat is uit meerdere studies en neurologische onderzoeken gebleken. Communicatie via papier wordt namelijk op een andere manier opgenomen door het menselijk brein dan digitale communicatie. Daardoor is bijvoorbeeld de koopintentie van Nederlandse consumenten na het lezen van een papieren reclame maar liefst 40% hoger dan na het lezen van digitale reclame.
Ook webshop kleertjes.com – onderdeel van Wehkamp – scoorde met een foldercampagne
Dat offline reclame óók effectief is voor online bedrijven heeft de praktijk bewezen. Zo noteerde de kindermode webshop kleertjes.com – tegenwoordig onderdeel van Wehkamp – 9% meer bestellingen na een foldercampagne. Hierbij haalde men ook 25% meer nieuwe klanten binnen.
Ook een keer de kracht van de folder proberen ervaren ? printwerck regelt het voor je ; van idee, ontwerp tot bezorging.