nk veldrijden 2026,
powered by Echte Mannekes
De naamsponsor van het NK Veldrijden 2026 is Echte Mannekes, een merk van snoepfabrikant Matthijs uit Hoogerheide.
Matthijs is opgericht in 1920 en uitgegroeid tot een grote snoepfabrikant met een zeer gevarieerd assortiment in zoetwaren waar de originele recepten van vroeger nog steeds een rol spelen. Inmiddels zijn de snoepsoorten van Matthijs wereldwijd verkrijgbaar — van Scandinavië tot Zuid-Afrika en van Canada tot China.
Een snoepfabrikant als sponsor van een sportevenement ?
Ja, snoep en sport klinken misschien als een vreemde combinatie, maar in dit geval ligt dat anders. In 2023 is de Matthijs Foundation opgericht, een stichting met als doel jongeren gezond de toekomst in te laten gaan, waarbij snoepen en sporten in balans zijn.
Snoep zorgt voor kleine geluksmomentjes in het leven en zal altijd blijven bestaan. Maar daar hoort wél voldoende beweging tegenover te staan. De Matthijs Foundation wil daarom stimuleren dat mensen (meer) gaan bewegen om zo gezond te blijven.
Dat doen ze onder andere door sportevenementen te sponsoren, zoals het NK Veldrijden, maar ook met eigen initiatieven zoals de CandyCup: het zoetste padeltoernooi van Nederland, bedoeld om mensen in beweging te krijgen en waar snoep en sport samenkomen.
Als naamsponsor van het NK Veldrijden 2026 zal Echte Mannekes uiteraard zeer prominent in beeld komen op 10 en 11 januari in Huijbergen.
Wil jij ook opvallen met jouw bedrijf, merk of product ? Reserveer dan een sponsorpakket via www.nkveldrijden2026.nl
meer weten? Neem contact op
#echtemannekes #matthijs #veldrijden #sportmarketing #marketing #printwerck #sport sponsoring