KLM kiest toch weer voor print !

Steeds meer bedrijven stappen weer af van hun digitale nieuwsbrieven en magazines en kiezen voor print. Zoals bijvoorbeeld Airbnb, Facebook, Amazon en KLM.
In dit artikel meer over de keuze van KLM.

KLM kiest voor personeelsmagazine op papier
Een personeelsblad op papier; alle medewerkers van KLM ontvangen zo’n blad in de brievenbus. KLM is van mening dat je bedrijfstrots het best via papier kunt communiceren. Oorspronkelijk had KLM een personeelsblad op papier. Daarna werd een digitaal medium geïntroduceerd: de KLM NewsApp. De luchtvaartmaatschappij komt nu op deze keuze terug en kiest weer voor een personeelsmagazine van papier onder de naam ‘blauw’.

Op de deurmat
“Ja, we gaan weer iets maken dat bij mensen op de deurmat valt”, zegt Judith Coster, hoofd Communicatie KLM, op de website van vakblad Communicatie:
“Dit is personeelsmagazine 2.0. Wij denken dat je bedrijfstrots – ‘weet mijn gezin wat er gebeurt?’ – beter via papier kunt communiceren. Onze KLM-nieuwsapp blijft belangrijk voor actualiteiten. Maar op een nieuwsapp kijk jij wel als medewerker, alleen je gezin kijkt niet mee. Want het is jouw telefoon. Dit nieuwe magazine past volledig in ons verhaal om hoofd en hart van de mensen via storytelling aan elkaar te verbinden.”

De kracht van print in een digitale wereld ?
Als eerste valt print op tussen alle digitale nieuwsbrieven. Het leest prettiger van papier dan van een beeldscherm en een magazine in print is gewoon tastbaar.
“Je pakt ‘m op, bladert, leest en legt ‘m weer weg om later nog eens op te pakken”. “Handig voor op de koffietafel en om eens mee te nemen voor familie en vrienden.”

Ook een mooi magazine in print ?

This contact form is deactivated because you refused to accept Google reCaptcha service which is necessary to validate any messages sent by the form.